niedziela, 24 kwietnia 2011

Ardigillan Castle


Mała ilość wolnych dni (głównie weekendy, w których marzyło się tylko o słodkim lenistwie) a także, zaledwie, roczne posiadanie autka nie pozwoliły nam zwiedzić Irlandii w takim stopniu jakim bym chciała :( Rzadko zdarzało się abyśmy powrócili do miejsca, które już odwiedziliśmy i w wielu przypadkach bardzo tego żałuję.. Jednym z miejsc, do których zawitałabym ponownie (chociaż na chwilkę) jest Ardigillan Castle.
Przyznam szczerze, że nie wiem za wiele o tym miejscu (jedynie kilka informacji zaczerpniętych z Internetu) jego otoczenie zauroczyło mnie na maxa.. moment kiedy wychodzimy z parkingu, przechodzimy przez lasek i wychodzimy na dróżkę prowadzącą do zamku jest wspaniałym przeżyciem. Widok dużego zamku rozciągającego się na tle nieba?.... NIE! Morza!! Zakochałam się ;)



 


Zamek położony jest w okolicach Dublina. Posiada wspaniały widok na Morze Irlandzkie, a także na moja Irlandzką Miłość – Skerries (opis już wkrótce). Otoczony jest dużym parkiem z placem zabaw dla dzieci. W jego otoczeniu znajduje się herbarium pełne aromatycznych ziół oraz rosarium.. tak wspaniałe, że na chwilę pokochałam te kwiaty, ich aromat, a nawet zebrałam dużą ilość płatków do zasuszenia ;)







Jedną z ciekawostek jaką odszukałam jest miejscowa legenda głosząca iż raz w roku na mostku (znanym wśród miejscowych jako „Schody Pani”) pojawia się duch mieszkanki tego zamku poszukującej swojego męża, zaginionego na morzu żeglarza, żeby porwać jakiegoś mężczyznę...


Spójrzcie na tą soczystą zieleń.. tą wspaniałą, słoneczną pogodę.. ponieważ już za kilka minutek..


nastąpi coś typowo irlandzkiego..



Niestety do parkingu jest spory kawałeczek.. ;)



7 komentarzy:

  1. Po 1 - cieszę się, że w końcu znalazłaś czas, aby coś napisać!
    Po 2 - cieszę się, że akurat o tak pięknym miejscu! Niesamowity zamek, w ogóle Szkocja i Irlandia to moje dwa ogromne marzenia... Liczę, że uda mi się je zrealizować. Piękne zdjęcia i ta zmiana pogody... szok!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie tam i nastrojowo!

    OdpowiedzUsuń
  3. Co za piekne miejsce !!!! Swietne zdjecia ! Ag

    OdpowiedzUsuń
  4. wspaniałe zdjęcia, zachwycające miejsce! Miło, że znalazłaś chwilkę żeby skrobnąć małe co nieco !

    OdpowiedzUsuń
  5. Ajka- koniecznie zrealizuj te marzenia :)Mi również marzy się Szkocja - uwielbiam takie klimaty :)
    Ola - jak najbardziej się zgadzam :)
    Agnicy - dziękuję bardzo :)
    Elfi - dziękuję za miłe słowa. Już wkrótce będę tu częściej zaglądać :)
    Pozdrawiam Was :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny zamek, piękne otoczenie i te wspaniałe trawniki, jak przed Pałacem Buckingham.
    Podobno, oni nic specjalnego z tymi trawnikami nie robią, tylko podlewają i strzygą ;)
    Codziennie od pięciuset lat.

    OdpowiedzUsuń
  7. Sabvelso - haha, trawników nie trzeba podlewać, po prostu pogoda je rozpieszcza ;) Ale zgodzę się, że zieleń w Irlandii jest wspaniała, a do tego ten błękit nieba.. :)

    OdpowiedzUsuń

dziękuję :)