środa, 18 sierpnia 2010

Mądry podróżnik nigdy nie gardzi swoim krajem (Carlo Goldoni)

Słubice- małe miasteczko w zachodniej części woj. lubuskiego. Położone jest przy granicy z Niemcami nad rzeką Odrą.

Znajduje się tu historyczny Stadion Olimpijski (jeden z najstarszych w Polsce- 1914) oraz inne atrakcje turystyczne, między innymi cmentarz żydowski – jeden z najstarszych w Europie (pierwsza wzmianka o nim pochodzi z 1399 roku), zabytki architektury, ścieżka rowerowa na Promenadzie Nadodrzańskiej, szlaki turystyczne, oraz rezerwat przyrody i wiele innych.

 



     


               



Wyświetl większą mapę

5 komentarzy:

  1. Widzę, że blogi u Ciebie namnażają się w zastraszającym tempie :)) U mnie prawdopodobnie wkrótce też tak będzie :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe foty,lubię urok małych miast. Widzę, że uchował się nawet pomnik żołnierzy radzieckich,co świadczy o mądrości radnych z czasów przemian ustrojowych. W moim mieście niestety, rozebrano taki pomnik i gdzieś wywieziono, zgodnie z zasadą "czego nie widać,tego nie było".Widać, że im bliżej na zachód, tym myślenie bardziej cywilizowane.
    Pozdrawiam Grzegorz.

    OdpowiedzUsuń
  3. Słubice znam od 20 lat - kiedy to zaczęłam się uczyć w Zielonej Górze i poznałam dziewczyny ze Słubic, zaprzyjaźniłam się i można by rzec że jestem stałym bywalcem - ale dopiero na twoim blogu zobaczyłam ile jest uroczych miejsc - jak tylko przyjdzie w końcu prawdziwa oczekiwana wiosna zabiorę mieszkańców !!!! Słubic do których wpadnę na kawkę - na piękny spacer i pokażę im jak jest ślicznie
    za obecnego p. burmistrza trzymam kciuki - oby imprezy były coraz lepsze a miasto piekniejsze :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. mika - monika - miło mi, że podoba Ci się to miasteczko - ja dopiero od niedawna się nim zachwycam :) Zanim wybierzesz się ze znajomymi na wiosenny spacer postaram się dodać jeszcze jedną galerię, w której znajdą się zdjęcia zrobione podczas przejażdżki rowerowej po wale. Kto wie, może wiosną wybierzecie się na spacer a latem rowerami? :) Zapraszam wkrótce i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

dziękuję :)